Jak być dobrym Youtuberem? I Etap Olimpiady Cyfrowej.

Aktualności

Streamowanie, videoblogowanie, świadomość mediów cyfrowych i wiele innych umiejętności sprawdzano podczas I Etapu Olimpiady Cyfrowej. Jak nam poszło?

Z 23 Uczniów naszej szkoły biorących udział w olimpiadzie, aż 6 z nich uzyskało wynik ponad 60%. Niektórym zabrakło zaledwie jednego punktu procentowego, aby przejść dalej. Najlepszy wynik uzyskał Klaudiusz Krenz z klasy 2 TI i jednocześnie zakwalifikował się do drugiego etapu. Jesteśmy mega dumni!

Ale przecież nie o wynik głównie chodzi. Wiedzą o tym wszyscy, którzy brali udział w Olimpiadzie. Każdy kto zmierzył się z tematem kompetencji cyfrowych może czuć się wygranym. Budowanie mądrych i wartościowych materiałów cyfrowych to budowanie lepszego świata. Kiedy zaczynamy  myśleć o tym jak tworzyć wartościowe media cyfrowe to tak naprawdę myślimy o tym jak kreować mądrzejszą, wirtualną rzeczywistość. Bez wirtualnej rzeczywistości nie ma dzisiaj nas jako społeczeństwa. Musimy zatem zacząć zastanawiać się nad tym jak ten świat powinien wyglądać i jak my sami możemy go kształtować.

Olimpiada jest więc preludium tego co w naszej szkole będzie działo się wokół kompetencji cyfrowo-medialnych ???? Poniżej trochę więcej o samej olimpiadzie.

Na czym polega Olimpiada Cyfrowa?

Olimpiada Cyfrowa jest olimpiadą interdyscyplinarną, sprawdzającą kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych. Składa się z trzech etapów: testu on-line (listopad 2018 r.), mini-projektów (styczeń – luty 2019 r.) oraz zawodów finałowych (kwiecień 2019 r.).

Motywem przewodnim tegorocznej edycji są Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania mediów.

Jaki jest cel Olimpiady Cyfrowej?

Celem olimpiady jest kształtowanie świadomych użytkowników i użytkowniczek mediów cyfrowych, czyli takich, którzy/które są krytycznymi odbiorcami informacji, rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy i użytkowniczki są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

Pozdrawiamy i zapraszamy do kontaktu wszystkich Uczniów chcących rozwijać swoje kompetencje cyfrowo-medialne.

Patryk Szablewski
Dawid Łasiński


Copyright © 2018 | www.zsbolechowo.pl | All Rights Reserved!